Haastattelut

‹ Takaisin

Efecten Juhana Orrela: Online asiakaspalvelu on testissä joka hetki

Palvelujen digitalisointi lisääntyy ja erilaiset itsepalvelukanavat laajenevat kaiken aikaa. Kun asiakas ohjataan online palveluihin, tulee niiden olla helppokäyttöisiä ja kaikkien osapuolten työvaiheita säästäviä. Lisäksi on tärkeää, että palvelun jatkokehitystä päästään tekemään yhdessä loppukäyttäjien kanssa.

Efecte Finland Oy valittiin vuonna 2014 Taitoan palvelupyyntöjen ohjausjärjestelmän toimittajaksi. Tämän myötä Sales Executive Juhana Orrela on tullut meille Taitoassa tutuksi yhteistyökumppaniksi. Efecte on suomalainen ohjelmistoyhtiö, jonka päätuote Efecte Edge yhdistää Efecten palvelunhallinta-, itsepalvelu-, sekä identiteetin ja pääsynhallintaratkaisut.

– Taitoa asetti toimitukselle vaativat tavoitteet, kertoo Juhana Orrela. Yhteistyö muodostui nopeasti tiiviiksi ja toimivaksi, ja järjestelmä saatiin tuotantoon sovitusti vaiheittain vuoden 2015 alkuun mennessä. Järjestelmästä on otettu käyttöön osa palvelunhallintaratkaisusta sekä itsepalvelukanava.

Taitoan asiakkaille näkyvintä ovat asiakaslähtöisen palvelun tarvitsemat välineet. Taitoan verkkoasiointikanavan avulla palvelupyyntöjen lähettäminen onnistuu palveluajoista riippumatta, ja pyyntöjen hallinta on sujuvaa. Efecte on tuonut tähän teknologisen osaamisen ja kokemuksensa muista vastaavista toteutuksista.

Verkkoasioinnin toimintamallia hiotaan entistä paremmaksi Taitoan kehittäjäfoorumissa, joka on ehtinyt kokoontua palvelun käyttöönoton jälkeen jo kuusi kertaa. Kehittäjäfoorumissa työskentelevät yhdessä taitoalaiset, efecteläiset ja Taitoan asiakkaiden edustajat. Kehittäjäfoorum on ollut ilahduttavan aktiivinen, ja sen kautta tulleita ajatuksia ja kehitysideoita on jo Efecten versiopäivityksissä toteutettukin.

– Efectelle on äärimmäisen tärkeää kuunnella herkällä korvalla järjestelmän käyttäjien kokemuksia ja ajatuksia sekä saada palautetta järjestelmän toiminnasta. Haluamme, että ratkaisumme kehittyy jatkuvasti paremmaksi. Sen vuoksi, kun minulta kysyttiin halukkuuttamme osallistua forumin toimintaan, asiaa ei tarvinnut pitkään miettiä, Orrela vahvistaa.

Sekä järjestelmät että organisaatioiden kyky hyödyntää niiden mahdollisuuksia kehittyvät edelleen voimakkaasti – siksi niiden parissa on vielä paljon tehtävää, painottaa Orrela. Rinnalle on kuitenkin jo noussut identiteetin- ja pääsynhallinta. Yhdessä palvelunhallinnan ja itsepalveluiden kanssa se tuo mm. palveluiden automatisointiin aivan uusia mahdollisuuksia.

Tilaa uutiskirje

Lähettämällä lomakkeen tilaat kuukausittain sähköpostitse lähetettävän uutiskirjeemme, ja hyväksyt samalla tietosuojaselosteemme.
Käythän lähetyksen jälkeen hyväksymässä sähköpostissasi lähettämämme varmistusviestin, niin lisäämme osoitteesi postituslistalle.