Uratarinat

Meidän yli 500 taitoalaisen joukossa on laaja kirjo osaamista, kokemusta ja työtehtäviä. Tehtävämme vaihtelevat kirjanpidon ja palkanlaskennan ammattilaisten työstä projektiosaamista vaativiin, sekä kovan luokan johto- ja asiantuntijakokemusta edellyttäviin tehtäviin.


Hilkka Tuomi ja Oula Satokangas,
palveluasiantuntija ja IT-asiantuntija

Valtakunnallisessa asiakaspalvelussamme Rovaniemellä on monenlaista osaamista ja kokemusta. Asiakaspalvelun eli ASTAn palveluasiantuntijat ovat päivittäisessä asioinnissa ensimmäinen ja keskeinen kontakti Taitoaan. IT-asiantuntijat, jotka sijoittuvat Taitoassa tuotehallinnan tiimiin, pitävät puolestaan huolen siitä, että asiakkaiden ja palveluasiantuntijoiden käyttämä järjestelmä toimii ja kehittyy jatkuvasti.

Keskitetyssä palvelussa toimivilla on hyvät lähtökohdat tunnistaa Taitoa-tasoisten prosessien parhaita käytäntöjä. Yhteistyö koko Taitoan asiantuntijaverkoston kanssa onkin tiivistä. Yksikkö on saanut paljon vastuuta palvelun jatkuvasta kehittämisestä, mistä hyötyvät kaikki Taitoan asiakkaat ympäri Suomen.

Hilkka on asiakaspalvelun pitkän linjan ammattilainen. Hilkka on tehnyt asiakaspalvelutyötä sekä julkisen sektorin palvelukeskuksessa että yksityisellä puolella saman tyyppisissä tehtävissä yli 30 vuoden ajan. Oulalla on usean vuoden työkokemus ICT-toimialalta ja tällä hetkellä hän jatkaa opintojaan Lapin Ammattikorkeakoulussa tähtäimenään tietoliikenneinsinöörin tutkinto. Sekä Hilkka että Oula ovat paluumuuttajia Etelä-Suomesta, ja päätöstä pohjoiseen palaamiselle ovat edesauttaneet Taitoan tarjoamat tehtävät. Molemmat olivat vuoden 2014 lopussa ”alkuperäisjäseninä” käynnistämässä Taitoan valtakunnallista asiakaspalvelua.

Tällä hetkellä Hilkka tekee päivystystyötä sekä asiakaspalvelun määrämuotoisia työtehtäviä, kuten asiakas- ja toimittajarekisterien hallintaa. ”Sydäntäni lähellä on laadukas asiakaspalvelu ja haluan tehdä sitä joka päivä. Haluan tehdä asiakaspalveluyksikössä monenlaisia tehtäviä. Puhelinpäivystys on aina intensiivisyydessään rankka rupeama – mutta toisaalta, kun sitä pystyy tekemään oman asiantuntemuksensa lähtökohdista, tiiviissä yhteistyössä yksikön kollegojen kanssa, niin se on hyvin palkitsevaa,” kertoo Hilkka.

Oulan vastuulla on palvelupyyntöjärjestelmän ylläpito ja kehitys. ”On tosi mukavaa, kun on päässyt tekemään sellaisia asioita, jotka ovat ICT:ssä niin sanotusti ”aallon harjalla”. Taitoassa ICT on niin laaja-alainen toimiala, että on ollut paljon mahdollisuuksia oppia täysin itselle uusia asioita,” hehkuttaa robotiikan kehittämisestä innostunut Oula.

”Meistä kukaan ei pysty yksin tekemään tulosta. Tykkäämme tehdä töitä yhdessä ja tiimi tukee toinen toisiaan. Välillä on tiukkoja käänteitä ja on hypättävä akuutteihin asiakkaiden tilanteisiin, mutta niistä selvitään nimenomaan yhteistyöllä.” sanovat Hilkka ja Oula.

Olemme Taitoassa asiakkaitamme varten. Työtä täytyy tehdä niin, että asiakas saa kokemuksen siitä, että Taitoassa häntä autetaan, hänen ongelmansa tulee käsittelyyn ja siihen haetaan ratkaisua. Vain yhdessä voimme onnistua.


Tilaa uutiskirje