Online-asiakaspalvelussamme voit asioida vaivattomasti ajasta ja paikasta riippumatta. Puhelimitse ja chatin kautta asiakaspalvelijamme ovat tavoitettavissa joka arkipäivä klo 8–16.

Ajankohtaista

Tavoitteenamme on sujuvan ja oikea-aikaisen laskujen käsittelyprosessin tarjoaminen asiakkaillemme. Edistääksemme tämän tavoitteen toteutumista, vain voimassaolevaan laskutusosoitteeseen lähetetyt laskut otetaan käsittelyyn. Toivomme, että lähetätte laskunne ensisijaisesti verkkolaskuina. Mikäli teillä ei ole mahdollisuutta lähettää verkkolaskua laskutusjärjestelmästänne, voitte käyttää maksutonta verkkolaskuportaalia. Linkki verkkolaskuportaaliin, portaalin käyttöohjeet sekä laskun sisältövaatimukset.

Muut palvelukanavat

Valtakunnallinen asiakaspalvelunumero

Mikäli asiasi koskee palkanmaksua tai laskua, ota yhteyttä Taitoan valtakunnalliseen asiakaspalveluun:

020 6399 400, ma – pe klo 8.00 – 16.00
Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- ja paikallisverkkomaksu (mpm/pvm).

Rekry Taitoan asiakaspalvelu

Rekrytointipäällikkö: Panu Ojamies 020 610 9525
Palvelunumero: 020 610 9527 (palvelu avoinna ma – pe 7-15)
Palvelusähköposti: rekry@taitoa.fi

Taitoa Kuntaperintä Oy:n asiakaspalvelu

Mikäli asiasi koskee saamaasi maksumuistutusta tai maksuvaatimusta, ota yhteyttä Taitoa Kuntaperintä Oy:n asiakaspalveluun:

Asiakaspalvelu kuluttaja- ja yritysasiakkaille

Puh. 020 6399 420
Sähköposti: asta.perinta@taitoa.fi

Asiakaspalvelu sopimusasiakkaille (kuntatoimijat)

Puh. 020 6399 430
Sähköposti: toimeksiantajat.perinta@taitoa.fi

Kirjautuminen toimeksiantajien verkkopalveluun täältä

Hankinta Taitoan asiakaspalvelu

Hankintajohtaja: Timo Leppälahti 020 610 5080
Palvelusähköposti: asiakaspalvelu.hankinnat@taitoa.fi

Usein kysytyt kysymykset

Laskunsaajat

Onko laskun eräpäivää mahdollista siirtää tai onko laskulleni mahdollista saada maksulykkäystä?

Laskun eräpäivää on mahdollista muuttaa, tai laskulle on mahdollista saada maksulykkäystä riippuen laskuttavan kunnan sopimusehdoista. Eräpäivän siirto- ja maksulykkäysasioissa pyydämme ottamaan yhteyttä online-asiakaspalvelumme lomakkeella Kysy tai ilmoita laskuun liittyen.

Huomioithan, että maksuhuomautukselle eräpäivän siirron voi myöntää ainoastaan perintätoimisto, josta kyseinen huomautus on lähetetty. Perintätoimiston yhteystiedot löytyvät maksuhuomautuksesta.

Olen kadottanut alkuperäisen laskun, voinko saada kopion laskusta?

Laskukopion saat helposti tilattua online-asiakaspalvelusta, valitsemalla lomakkeen Pyydä laskukopio.

Sain maksukehotuksen ja olen mielestäni maksanut alkuperäisen laskun. / Sain maksukehotuksen, ja haluaisin tietää, mitä laskua kehotus koskee?

Voit jättää kysymyksen laskuusi liittyen online-asiakaspalvelussa, valitsemalla lomakkeen Kysy tai ilmoita laskuun liittyen. Täydentämällä yhteystietosi ja laskun tiedot, saat vastauksen kysymykseesi mahdollisimman pian.

Olen maksanut laskun kaksi kertaa, miten toimin? / Olen saanut pyynnön ilmoittaa tilinumeroni liikasuorituksen palauttamiseksi.

Voit ilmoittaa liikasuorituksestasi online-asiakaspalvelussa. Valitse lomake Kysy tai ilmoita laskuun liittyen ja liitä mukaan yhteystietosi. Mikäli olet saanut pyynnön ilmoittaa tilinumerosi liikasuorituksen palauttamista varten, voit suoraan ilmoittaa tilinumerosi online-asiakaspalvelun kautta.

Olen mielestäni saanut virheellisen laskun, miten minun tulisi toimia?

Laskuun liittyvissä epäselvyyksissä suosittelemme, että olet ensisijaisesti yhteydessä laskuttajaan, eli siihen kunnan tai kaupungin yksikköön, josta olet saanut laskun.

Postiosoitteeni on muuttunut, minne ilmoitan uuden osoitteeni?

Muuttuneet osoitetiedot tulee ensisijaisesti ilmoittaa kotikuntasi laskuttajalle.

Verkkolaskuosoitteemme on muuttunut, miten ilmoitan muuttuneen verkkolaskuosoitteen?

Uuden verkkolaskuosoitteen voit ilmoittaa online-asiakaspalvelussa lomakkeella Verkkolaskuosoitteen ilmoitus.

Laskun toimittajat

Mihin osoitteeseen lähetän laskun?

Palvelun tai tuotteen tilaaja ilmoittaa oikean laskutusosoitteen. Voit tarkistaa voimassaolevat laskutusosoitteet tilaajan omilta Internet-sivuilta.

Onko laskuni saapunut? Mikä on laskun tila, milloin suoritus on odotettavissa?

Laskun kulkua ja tilaa voit tiedustella online-asiakaspalvelussa valitsemalla lomakkeen Kysy suorituksesta. Jättämällä yhteystietosi ja laskun tiedot sekä liittämällä mukaan mahdollisen kopion alkuperäisestä laskusta, vastaamme kysymykseesi mahdollisimman pian.

Laskun toimittaminen sähköisesti

Taitoa tarjoaa asiakkailleen Laskuportaalin, jonka kautta asiakkaidemme toimittajat voivat lähettää laskunsa sähköisessä muodossa. Portaalin käyttö ei edellytä laskun lähettäjältä verkkolaskuosoitetta. Pyydämme tarkistamaan laskutusportaalin käyttömahdollisuuden tilaajan omilta Internet-sivuilta.

Laskuportaalin käyttöohjeet löytyvät täältä.

Miksi en saa lähetettyä laskuja eteenpäin portaalissa?

Tiedonvälitysoperaattori vaihtumisen myötä Tiedon laskuportaali vaihtuu Telian toimittajaportaaliin. Rekisteröityäksesi toimittajaportaaliin, ota yhteyttä Taitoan asiakaspalveluun.

Yel-todistukseen liittyvät kysymykset

Miten toimitan YEL-todistuksen kunnalle tai kaupungille?

Voit toimittaa todistuksen online-asiakaspalvelun kautta, valitsemalla lomakkeen Yel-/Myel-todistuksen toimittaminen.

Olen vanhuuseläkkeellä, pitääkö minun toimittaa YEL-todistus?

YEL-todistus tulee toimittaa, jos teiltä löytyy sellainen. Eläkevakuutusmaksun velvoite päättyy vasta täytettyäsi 68 vuotta, näin ollen vanhuuseläkkeellä olo ei automaattisesti vapauta kuntaa eläkemaksun suorittamisesta palvelusta.

Mikäli YEL-todistusta ei ole, pyydämme toimittamaan henkilötunnuksenne palkkion maksua varten online-asiakaspalvelun kautta.

Yritystoimintani on pienimuotoista, tuleeko minun toimittaa YEL-todistus?

Mikäli teillä ei ole YEL-todistusta, pyydämme toimittamaan henkilötunnuksenne palkkion maksua varten online-asiakaspalvelun kautta.

Minulla on vapautus YEL-vakuutuksesta, miten toimin?

Pyydämme toimittamaan todistuksen vapautuksesta online-asiakaspalvelun kautta, valitsemalla lomakkeen Yel-/Myel-todistuksen toimittaminen.

Yleiset

Kirjautumisongelmat ja salasanan vaihto

Uuden salasanan tilaaminen onnistuu helposti online-asiakaspalvelussa, käyttämällä lomaketta Tilaa uusi salasana. Pyrimme nollaamaan salasanat saman päivän aikana palvelupyynnön saapumisesta.

Järjestelmät, joihin voit tilata uuden salasanan online-asiakaspalvelun kautta:

  • Personec Travel ja ESS
  • Kunta ERP
  • Kymen SAP
  • Turku SAP
  • Populus-palkkajärjestelmä
  • Populus-matkanhallinta
  • Laskuportaali
  • Taitoan ammattikäyttäjien itsepalvelukanava

Tilaa uutiskirje